Her får du svar på noen av de vanlige spørsmålene vi får
Hvordan fungerer et medlemskap hos dere?
Et medlemskap gir deg tilgang til over 100 ferdig forhandlede rabattavtaler som vi har samlet i en digital innkjøpsportal. Du får brukertilgang til portalen og kan enkelt knytte deg til avtaler som er relevant for din bedrift. Du sparer tid og krefter på at vi tar hånd om forhandling av priser og vilkår, og kan være trygg på at avtalene allerede er kvalitetssjekket mot markedet.
Tilbyr dere flere tjenester enn gode innkjøpsavtaler?
Vi har ulike pakker og tilbyr 2 tjenesteområder innenfor innkjøp som du kan lese mer om
Hvilke bransjer kan dere hjelpe?
Vi er bransjeuavhengig og har et bredt spekter av avtaler innen varer og tjenester, men har ekstra god erfaring med kostnader innen bygg og anlegg, transport, industri og eiendom (inkludert hoteller).
Koster det noe å bli medlem hos Innkjøpsgruppen?
Et medlemskap hos IG skal selvsagt være en lønnsom investering fremfor en kostnad. Det er hele poenget med vår tjeneste, at du skal spare tid og penger. Det betyr at du kan forvente å få langt mer igjen i form av besparelser enn hva du betaler for medlemskapet. Vi er så sikre på at dette vil lønne seg for det at vi tilbyr deg en lønnsomhetsgaranti, dvs du er garantert å spare på vår tjeneste.
Har dere bindingstid på avtalene?
Dersom dere ønsker å fortsette medlemskapet binder man seg bare til 1 år av gangen.
Binder jeg meg til å være lojal til avtalene som Innkjøpsgruppen har fremforhandlet?
Vi har fremforhandlet mange lønnsomme avtaler og håper du ser verdien av å knytte deg til flest mulig avtaler som er relevant for dere. Men du står uansett helt fritt til å benytte eventuelle andre foretrukne samarbeidspartnere om ønskelig. Vi har forståelse for at det er mange kriterier som kan spille inn ved valg av leverandører, her finner vi ut sammen med deg hva som blir mest hensiktsmessig for dere.
Vi har lite varekjøp, vil det være lønnsomt for oss å være medlem?
Dersom dere har lite varekjøp men har høye driftskostnader vil det ofte være vel så stort sparepotensiale, og dermed lønne seg å bli medlem. Vår erfaring er at mange bedrifter ofte har fokus på å få gode priser på primærvarer, mens sekundærvarer og driftskostnader gjerne går under radaren. Disse kostnadene kan ofte utgjøre betydelige beløp, for eksempel strøm, forsikringer, renovasjon, telefoni mm.
Jeg liker å forhandle priser og ha kontroll selv, kan jeg likevel dra nytte av Innkjøpsgruppen?
Vi har medlemmer som hater å gå i forhandlinger og vi har medlemmer som er dyktige på dette. Bedrifter som tilhører sistnevnte gruppe er gjerne veldig prisbevisste, men innser at de ikke rekker over alt eller klarer å oppnå storkunde-fordeler alene. I tillegg opplever de en trygghet i å få kvalitetssjekket avtalene sine av en ekstern part med god markedsinnsikt.
Vi har vår egen innkjøpssjef i bedriften, er det noe vits å være medlem?
For bedrifter som har sin egen innkjøpssjef, kommer vi inn som en sparringspartner og ekstra ressurs som kanta hånd om utvalgte avtaler og reforhandlinger.Vi sitter også på unik prisinformasjon som din egen innkjøpssjef kan dra stor nytte av.
Kan dere garantere for at jeg ikke vil tape penger på medlemskapet?
Ja, vi har en lønnsomhetsgaranti som fungerer slik at dersom du ikke sparer mer enn du betaler for medlemskapet vil du få mellomlegget tilbake. For at garantien skal være gjeldende har vi noen kriterier for at du må ha testet et utvalg av avtalene/tjenesten vår.
Hva skiller dere fra andre type innkjøpssamarbeid?
Det unike med Innkjøpsgruppen er atvi er bransjeuavhengig og har et veldig stort spekter av avtaler, samt at vi også tilbyr rådgivning og aktiv innkjøpsbistand. Du får tilgang til en sparringspartner som kan ta hånd om reforhandlinger og bistå i tilbudsprosesser.
Vi benytter informasjonskapsler til å få anonym statistikk om hvilke sider som blir besøkt.