Vilkår per 01.01.22
1. Bakgrunn og Formål
Det er inngått følgende samarbeidsavtale ( heretter kalt Avtalen) med oppdragstaker, heretter kalt Kunden, og Innkjøpssjefen Norge AS, heretter kalt IKS. Avtalens formål er å øke kundens lønnsomhet ved å senke bedriftens kostnader. IKS er berettiget til å endre priser og andre betingelser i Avtalen ved skriftlig varsel. Ved endringer sender IKS oppdaterte priser eller tillegg til avtalen. Dette krever da ikke ny underskrift eller aksept fra kunden.
2. Om IKS sin tjeneste
Kunden får tilgang på et stadig økende antall gunstige innkjøpsavtaler og IKS jobber målrettet med å senke drift- og varekostnader i bedriften. IKS jobber aktivt med nye leverandører for å utvide totaltilbudet.
3. Avtalens innhold
Kundeforholdet trer i kraft fra og med signering av denne avtale. Det må imidlertid påregnes at det kan ta noen virkedager før kundeforholdet er registrert hos alle aktuelle leverandører. Kunden godkjenner å motta nyhetsbrev med informasjon om nye leverandører og reforhandlede avtaler når de foreligger, som kunden kan benytte seg av.
4. Kjøp og betaling
IKS fremforhandler avtaler på vegne av kunder i IKS, mot leverandører. Leverandøren fakturerer kunden direkte, og kunden skal betale fakturaen i henhold til de betalingsbetingelsene som gjelder for kjøpet. Kreditt forutsetter godkjent kredittvurdering hos de valgte leverandørene. Forsinkelser, feil og mangler i forbindelse med kjøpet er et forhold mellom kunden og leverandøren.
Dersom kunden bruker IKS sine avtaler etter at kundeforholdet mellom kunden og IKS er avsluttet, anses dette for en aksept for videre avtale. Kunden må selv informere sine leverandører om at kontrakten med IKS er avsluttet senest 14 dager etter at avtalen er sagt opp. IKS har på sin side rett til å stoppe kundens handel på IKS sin avtale etter at avtaleperioden er opphørt.
5. Rapportering
Kunden aksepterer at leverandørene kan gi IKS opplysninger om kundens totale varekjøp.
Kunden skal informere IKS dersom betingelsene ikke er konkurransedyktige.
6. Varighet og opphør
Avtaleperioden er 12 måneder med en oppsigelsestid på 3 måneder.
Avtalen kommer automatisk til å fornyes med en ny avtaleperiode om gangen, med mindre den sies opp minst 3 måneder før slutten av hver avtaleperiode.
Kunden vil motta fakturaer fra IKS med betalingskrav kort tid etter avtaleinngåelse. Faktura vil utstedes med 14 dagers forfallstid.
8. Tvisteløsning
Tvister om forståelse av denne Avtale skal søkes løst gjennom forhandlinger. Dersom forhandlinger ikke fører frem, skal tvisten avgjøres ved ordinær rettergang. Verneting avtales å være Bergen.
9. Datalagring og nyhetsutsendelser
For å kunne holde våre kunder oppdatert lagres det kontaktopplysninger som eksempelvis navn, tittel/stilling, epost-adresse og telefonnummer på kontaktpersoner i kundens bedrift som vil motta valgfrie nyhetsbrevutsendelser. Disse personopplysninger lagres i våre CRM- systemer.