July 4, 2021

Bedre innkjøp for bedriftene med SMB Norge og Innkjøpssgruppen

Bedre innkjøp for bedriftene med SMB Norge og Innkjøpssgruppen

SMB Norge har inngått en langsiktig avtale med innkjøpsGRUPPEN , som hjelper små og mellomstore bedrifter med å skape bedre lønnsomhet. Avtalen er en del av SMB Innkjøp, som ble etablert for å hjelpe landets små og mellomstore bedrifter i kjølvannet av pandemien.

SMB Norge har signert en avtale med innkjøpsGRUPPEN, som innebærer at de leverer en innkjøpstjeneste til SMB Norges medlemmer. Målet for samarbeidet er bedre lønnsomhet for alle landets små og mellomstore bedrifter, uavhengig av bransje.

innkjøpsGRUPPEN har hatt stor suksess med å komme inn som en samarbeids- og kompetansepartner, som kan avlaste daglig leder, og jobbe aktivt med å få ned kostnadene og reforhandle avtaler for bedrifter.

Godt tilbud for SMB-medlemmer

Jørund H. Rytman, administrerende direktør i SMB Norge, er glad for å kunne tilby sine medlemmer tilgang til innkjøpsGRUPPEN kompetanse.

– Vi vet at gode avtaler på innkjøp ofte er helt avgjørende for bunnlinjen i små og mellomstore bedrifter. Vi ser at innkjøpsGRUPPEN vil kunne hjelpe våre medlemsbedrifter til å fokusere på det de kan aller best og som skaper mest verdier, nemlig kjernevirksomheten, sier Rytman.

SMB Norge jobber stadig med å utvide partnerprogrammet.

– Partnerprogrammet vårt har utviklet seg til å bli et svært viktig tilbud til våre medlemmer. Vi jobber hver dag med å inngå gode avtaler med riktige samarbeidspartnere, som vil være med på et løft for SMB-sektoren. Dette er en vinn-vinn-situasjon for alle parter, sier Rytman.

Et naturlig samarbeid

Frode Johnsen, daglig leder i innkjøpsGRUPPEN, er glad for å ha inngått en partneravtale med SMB Norge.

– SMB Norge har kjempet for små og mellomstore bedrifter i 30 år. Vi fant ut at vi hadde de samme tankene, og tror at tjenesten vår vil utfylle det viktige arbeidet SMB Norge gjør i dag, sier Johnsen.

SMB Norges medlemmer får nå tilgang til et stort nettverk av samarbeidspartnere som vil hjelpe bedriftene til å få ned kostnader knyttet til innkjøp og reforhandling av avtaler.

– En daglig leder i små og mellomstore bedrifter har som regel har altfor mange oppgaver. Vi opplever å være en verdifull støttespiller for daglig leder, prosjektledere eller kontormedarbeidere som kan avlastes på en del viktige og tidkrevende oppgaver som å reforhandle avtaler, innhente tilbud og hjelpe med finansiering.

Johnsen legger til at han tror at kompetansen og markedsinnsikten til innkjøpsGRUPPEN vil være verdifull for mange bedrifter og at han gleder seg veldig til samarbeidet med SMB Norges medlemsbedrifter.

Vi benytter informasjonskapsler til å få anonym statistikk om hvilke sider som blir besøkt.